Goła Baba
Repertuar filmu "Goła Baba" w Krakowie
Brak repertuaru dla
filmu
"Goła Baba"
na dziś.
Wybierz inny dzień z kalendarza powyżej.
Joanna Szczepkowska
"Goła baba", monokomedia Joanny Szczepkowskiej, to zaproszenie do literacko-teatralnego świata kreowanego przez znaną aktorkę i pisarkę. Zaproszenie do przewrotnego dialogu o prawdzie i fałszu, komercji i sztuce, o trudnej nagości i modnej, efektownej goliźnie. Rzecz o tym, jaką tajemnicę ukrywa Goła Baba. Pełen wdzięku, ironii i humoru autorski monodram Joanny Szczepkowskiej, entuzjastycznie przyjmowany przez widzów w całej Polsce.
Ekspansywna Goła Baba i tajemnicza Kobieta z Parasolką na różne sposoby uwodzą czytelnika i próbują przekonać do własnych poglądów na sztukę, sukces, życie. Szczepkowska wykpiwa i piętnuje współczesny kryzys gustu, prowokuje do śmiechu, stawia pytania.
Joanna Szczepkowska - jedną z najciekawszych aktorek polskich, pisarka i felietonistka. Jej ojcem był Andrzej Szczepkowski, a dziadkiem Jan Parandowski.
Zadebiutowała jeszcze w czasie studiów w spektaklu Trzy siostry w Teatrze Telewizji. Pierwszy raz na małym ekranie wystąpiła w serialu telewizyjnym Czterdziestolatek (w odcinku 1) w reżyserii Jerzego Gruzy do scenariusza reżysera i Krzysztofa Teodora Toeplitza. W 1975 roku ukończyła studia na PWST w Warszawie i zagrała w filmie Con amore (reż. Jan Batory). Za tę rolę dostała nagrodę w 1976 roku za najciekawszy debiut. W latach 1975-1981 była aktorką Teatru Współczesnego w Warszawie, a w kolejnych latach Teatru Polskiego (1981 - 1988) i Teatru Powszechnego (1988 - 1992 i od 2000). Stworzyła wybitne kreacje dramatyczne (m.in. w Romeo i Julia, Królu Learze, Wujaszku Wanii, Zdaniem Amy) oraz komediowe (Śluby panieńskie, Lekcja, Wesołe kumoszki z Windsoru). Zagrała również w kilkudziesięciu spektaklach Teatru TV. Jest felietonistką Gazety Wyborczej, pisze szczególnie w Wysokich Obcasach.
28 pażdziernika 1989 roku w "Dzienniku Telewizyjnym" powiedziała: "Proszę Państwa, 4 czerwca 1989 roku skończył się w Polsce komunizm". Zdanie to stało się symbolem odwilży po pierwszych w Polsce demokratycznych wyborach od czasów II wojny światowej.
Jej sztuki (Goła baba, Joanna Szczepkowska kontra fortepian) cieszą się ogromną popularnością